خبرنگاران روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با ایران راه مقابله با فشار آمریکاست

به گزارش پری بلاگ، اسلام آباد - خبرنگاران - یک روزنامه پاکستانی با موفقیت آمیز خواندن سفر اخیر وزیرخارجه این کشور به ایران و اشاره به سابقه رویکرد سختگیرانه واشنگتن علیه اسلام آباد، خطاب به دولت پاکستان نوشت: توسعه روابط دوجانبه با تهران راه حل مقابله با فشارهای آمریکا است.

خبرنگاران روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با ایران راه مقابله با فشار آمریکاست

به گزارش خبرنگاران، روزنامه اردو زبان امت چاپ شهر راولپندی روز پنجشنبه در سرمقاله ای با عنوان تقویت بیشتر روابط با ایران و چین نوشت: خروج نظامی آمریکا از افغانستان پیامدهایی را برای پاکستان خواهد داشت که یکی از آنان افزایش زیاده طلبی واشنگتن از اسلام آباد است.

در این سرمقاله آمده است: آمریکایی ها پس از عقب نشینی از افغانستان بدون شک درصدد ایجاد پایگاه هایی در کشورهای همسایه افغانستان خواهند بود و ممکن است برای اهداف خود کشورهایی مانند پاکستان را تحت فشار قرار دهند.

روزنامه امت نوشت: سفر اخیر وزیر امور خارجه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای موفقی مانند افتتاح سومین گذرگاه رسمی دو کشور و توافق آنان برای افزایش همکاری های دوجانبه به ویژه احداث بازارچه های مشترک مرزی به همراه داشت. بنابراین توصیه می گردد ما برای رد فشارهای خارجی همچنین احتیاج به تحکیم روابط با تهران و پکن داریم.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، آمریکا ممکن است به وسیله صندوق بین المللی پول و گروه ویژه اقدام اقتصادی اسلام آباد را تحت فشار قرار دهد که برای جلوگیری از این شرایط و فشار ضروری است تا روابط با ایران و چین بیش از پیش تقویت گردد.

روزنامه امت اضافه کرد: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته سفر موفقی به ایران انجام داد که همزمان با این بازدید، سومین گذرگاه مرزی مشترک در منطقه پیشین-مند افتتاح شد. این یک پیشرفت بسیار مهم است زیرا به قانونمند سازی تجارت میان دو کشور یاری می نماید. همانطور که حصارکشی مرزهای پاکستان و ایران نتایج مطلوبی داشته است.

امت نوشت: همگرایی ایران و چین برای پاکستان بسیار خوش آیند است. پیشبرد خط لوله انتقال گاز از ایران نیز باید در دستور کار اسلام آباد قرار بگیرد و در کنار آن تقویت همکاری های مرزی و تجارت یاری بزرگی به غلبه بر پدیده قاچاق در مرزها می نماید.

به گزارش خبرنگاران، دومین و سومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان، در ریمدان (گبد) و پیشین (مند) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به ترتیب در 29 آذرماه 99 و اول اردیبهشت سال جاری به صورت رسمی افتتاح شد.

علاوه بر این دولت اسلام آباد توسعه زیرساخت های مرزی را نیز در دستور کار قرار داده و در تازه ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواهان تسریع احداث بازارچه های مرزی با ایران و تدوین یک راه چاره جامع در این خصوص شد.

وزیر کشور پاکستان یک هفته پس از افتتاح مرز پیشین-مند با ایران، بیان کرد: گشایش دو گذرگاه مرزی دیگر با جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دولت اسلام آباد واقع شده است و این معابر رسمی به زودی افتتاح می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 612

به "خبرنگاران روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با ایران راه مقابله با فشار آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با ایران راه مقابله با فشار آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید