خبرنگاران شمار داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی به هزار و 656 نفر رسید

به گزارش پری بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: شمار داوطلبان عضویت در شوراهای روستا و تیره های عشایری استان تا پنجمین روز نام نویسی به هزار و 656 نفر رسید که از این تعداد 102 نفر زن هستند.

خبرنگاران شمار داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی به هزار و 656 نفر رسید

مهدی قهرمانی روز آدینه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: تا ساعت 18 امروز هزار و 656 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری این استان در سامانه جامع انتخابات نام نویسی نموده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز پنجمین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی و عشایری بوده است گفت: بانوان 6 درصد ثبت نام کنندگان را شامل می شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان در این پنج روز، 102 نفر زن و هزار و 554 نفر مرد هستند.

وی گفت: همچنان میزان مراجعه به بخشداری ها بیشترین سهم را در بین چهار روش نام نویسی دارد.

قهرمانی گفت: تا ساعت 18 امروز، 81 درصد ثبت نام ها به وسیله مراجعه حضوری، 10 درصد به وسیله دفاتر پیشخوان دولت و 9 درصد نیز به وسیله تلفن همراه و دسکتاپ انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی هم در پنجمین روز نام نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری از شعبه ثبت نام بخشداری مرکزی بیرجند بازدید کرد.

ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین شروع شد و به مدت هفت روز تا ساعت 18 روز یکشنبه (22 فروردین) ادامه دارد.

916 روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر 4 هزار و 669 کرسی اصلی و علی البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان 2 هزار و 807 مورد است.

چهار روش برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری ها است.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه 20 اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی شروع شد و به مدت یک هفته تا ساعت 24 روز 26 اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد سال جاری همزمان با سراسر کشور در 11 شهرستان خراسان جنوبی برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 571

به "خبرنگاران شمار داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی به هزار و 656 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی به هزار و 656 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید