خبرنگاران پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر عملیاتی شد

به گزارش پری بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری های صورت گرفته تمامی پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر اجرایی و عملیاتی شده است.

خبرنگاران پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر عملیاتی شد

به گزارش خبرنگاران ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در جلسه آنالیز مسائل طرح های گردشگری شهرستان نیر اظهارداشت: پس از پیگیری های اساسی بعد از 15 سال طرح مطالعات جامع منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر که از مطالبات مهم مردم منطقه بود، به تصویب رسید.

او اضافه کرد: بر اساس ضوابط و مقررات اولین موافقت اصولی گردشگری نیز در این منطقه صادر شده است که با این اقدام زمینه برای ساماندهی این منطقه نمونه گردشگری فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص مجتمع آبدرماتی مروارید آزادی نیز و اقدامات برای حل مسائل این طرح بیان نمود: چهار میلیارد ریال برای حل مشکل برق، یک میلیارد و 840 میلیون ریال برای شروع انشعاب آب گرم و 9 میلیارد ریال برای احداث مجتمع خدماتی، نمازخانه و فروشگاه صنایع دستی به این طرح اختصاص یافته است.

فلاحی از حل مسائل پروژه دژ بهمن در روستای کورعباسلو از محل تسهیلات در اختیار وزارتخانه اطلاع داد و گفت: عملیات بازسازی پل تاریخی قیرمیزی کورپی شهرستان نیر صورت گرفته است.

او در خصوص اقدامات در غاز گلستان نیر تشریح کرد: مساحت محوطه غار گلستان 900 مترمربع است که استحکام بنا و بازسازی آن تکمیل شده و مقرر شده تا با توجه به باستانی بودن این محوطه، برای بهره برداری واگذار شده و تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت کند.

وی به آماده افتتاح بودن پروژه مجموعه پذیرایی کسری اشاره نمود و اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی نیز که جزو کاروانسراهای صفوی به شمار می رود برای ثبت جهانی تکمیل پرونده شده است که ثبت جهانی این اثر امتیازی عظیم برای شهرستان است.

شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در راستا جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده های صخره ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 234

به "خبرنگاران پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر عملیاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر عملیاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید