ملاقات دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا با فرستاده سازمان ملل برای میانمار

به گزارش پری بلاگ، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه این کشور با کریستین شرینر برگنر، فرستاده ویژه سازمان ملل برای میانمار به منظور بحث بر سر تلاشهای بین المللی برای متوقف ساختن خشونت ارتکاب یافته از سوی ارتش این کشور جنوب شرق آسیا بعد از اقدام آن برای تصاحب قدرت، ملاقات نموده است.

ملاقات دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا با فرستاده سازمان ملل برای میانمار

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بومادران بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای درخصوص این ملاقات اظهار کرد: شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و برگنر، فرستاده ویژه سازمان ملل به بحث در خصوص کوششهای جامعه بین المللی برای یاری به پایان دادن به خشونت و سرکوبگری ارتش برمه (میانمار) از جمله با درخواست از اتحادیه آ.سه.آن برای جوابگو کردن این ارتش در ارتباط با اتفاق نظر پنج بندی و حمایت از مردم این کشور در کوشش برای بازگرداندن آن به راستا دموکراسی پرداختند.

بعلاوه بر اساس این گزارش این دو مقام در جریان ملاقاتشان در واشنگتن دی.سی بعلاوه به مساله کوششها برای تضمین دسترسی به یاریهای انسانی نجات بخش برای جمعیت های آسیب پذیر در میانمار و تشویق کشورهای منطقه برای حمایت از آوارگان و پناهجویان پرداختند.

شرینر برگنر در جریان سخنرانی خود طی چند روز پیش در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک به ابراز هشدار درخصوص شرایط انسانی و حقوق بشری در میانمار از زمان کودتای اول فوریه تا کنون پرداخت.

به گفته این فرستاده ویژه سازمان ملل، حدود 900 نفر تا به امروز از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند و میانمار اکنون با امکان یک جنگ داخلی در ابعاد گسترده روبرو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 709

به "ملاقات دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا با فرستاده سازمان ملل برای میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا با فرستاده سازمان ملل برای میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید