راه حل خطی برای مسائل تهران جواب نمی دهد، تأثیرتحول دیجیتال در افزایش عایدی وکاهش هزینه شهرداری

به گزارش پری بلاگ، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با شرح اینکه مسایل شهر تهران چند بعدی است و راهکارهای خطی دیگر جواب نمی دهد و احتیاج به راهکارهای هوشمندانه دارد، گفت: یکی از سنگ های عظیم پیش روی شهر هوشمند تبادل داده و تعاملات بین دستگاهی است، درواقع بسیاری از حوزه ها در اختیار شهرداری نیست.

راه حل خطی برای مسائل تهران جواب نمی دهد، تأثیرتحول دیجیتال در افزایش عایدی وکاهش هزینه شهرداری

به گزارش خبرنگاران، محمد فرجود با بیان اینکه سازمان فاوا تنها سازمانی است که بیشترین ارتباط را با بخش های مختلف شهرداری دارد، شرح داد: 20 سامانه باید کار کند تا امورات شهروندان در شهر و کارهای شهرداری انجام گردد، درواقع بخش قابل توجهی از فعالیت های سازمان فاوا معطوف به نگهداشت و عملیات روزانه ای است که باید در شهرداری انجام گردد.

به گفته او؛ روزانه حدود 10 ترابایت داده در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فراوری می گردد، وب سایت های شهرداری روزانه 120 هزار نفر و سامانه تهران من هم 400 هزار نفر بازدید کننده دارد.

فرجود با بیان اینکه در شهرداری تهران حدود 20 هزار نامه اتوماسیون در روز فراوری می گردد که عدد زیادی است، از انجام پنج هراز نفر ساعت ویدئو کنفرانس در روز اطلاع داد.

مدیرعامل فاوا شهرداری تهران گفت: سازمان سعی نموده از نقش پیمانکار به راه کار دهنده در شهرداری تغییر و در این راستا حرکت کند. در این راستا هم مسئولیت نو در سال 1397 بود و موضوع شهر هوشمند مطرح شد. راهبری و ستاد مرکزی شهر هوشمند در فاوا بود که بر اساس برنامه ها و محورها طرح اصلی شکل گرفت.

او معتقد است که؛ هوشمندسازی برای همه کلانشهرها ناگزیر است و هیچ شهری در جهان مثل هم یک راستا را طی نکردند در عین اینکه این راستا هیچ انتهایی هم ندارد و همه رخدادها در طول راستا اتفاق می افتد.

فرجود بعلاوه بحث نخست در شهر هوشمند را حکمرانی خوب دانست که به گفته او؛ مدیریت شهر چه در قانونگذاری و چه در ارایه راه چاره برای مجموعه خود باید این نگاه را داشته باشد.

او با شرح اینکه مسایل شهر تهران چند بعدی است و راه چارههای خطی دیگر جواب نمی دهد و احتیاج به راه چارههای هوشمندانه دارد، گفت: یکی از سنگ های عظیم پیش روی شهر هوشمند تبادل داده و تعاملات بین دستگاهی است، درواقع بسیاری از حوزه ها در اختیار شهرداری نیست.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران، تحول دیجیتال را در افزایش عایدی و هم کاهش هزینه های شهرداری موثر دانست و اضافه نمود: در بخش خدمات هم، سامانه تهران به اسم تجمیع کننده خدمات شهرداری، پارسال به اسم برترین سامانه خدمت رسانی در کل کشور انتخاب شد. تمام این اقدامات و برنامه ها در شرایطی است که بودجه فاوا در سه سال اخیر از مجموع بودجه شهرداری تهران کاهشی بوده و نشانه خوبی نیست. در واقع سهم بودجه 1.1 درصد از کل بودجه است که رقم بسیار ناچیزی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 800

به "راه حل خطی برای مسائل تهران جواب نمی دهد، تأثیرتحول دیجیتال در افزایش عایدی وکاهش هزینه شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل خطی برای مسائل تهران جواب نمی دهد، تأثیرتحول دیجیتال در افزایش عایدی وکاهش هزینه شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید