راه آهن زاهدان-چابهار سال 1401 افتتاح می گردد

به گزارش پری بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی در سفر به سیستان و بلوچستان برای افتتاح مرز جدید مشترک ایران و پاکستان، اظهار کرد: چابهار یکی از قطب های عظیم مالی و صنعتی کشور خواهد شد و برای ما مهم است که زیرساخت های منطقه توسعه یابد که اینکار در حال اجرا است. در راستای توسعه چابهار، هم بندر توسعه یافته است و هم فرودگاه در برنامه توسعه نهاده شده است. متعاقب توسعه بندر و فرودگاه، ایجاد سکونتگاه و شهر سکونتگاهی که بتواند ترکیبی از فعالیت و سکونت را در درون خود جای بدهد در برنامه نهاده شد. از گذشته شهر جدید تیس برای این مهم طراحی شده بود که سال گذشته ساختار حقوقی شهر را تشکیل دادیم.

راه آهن زاهدان-چابهار سال 1401 افتتاح می گردد

وی یادآور شد: در طرح ملی مسکن ثبت نام برای مردم چابهار صورت گرفته است و احداث پروژه های مسکونی برای پوشش دادن به تقاضای مردم شروع شده است. شهر جدید تیس یکی از شهرهای مدرن و فاخر کشور خواهد بود.

اسلامی توضیح داد: به منظور توسعه همه جانبه چابهار، موضوع مهمی را که در شهر چابهار در دستور کار داریم ساماندهی چابهار و مقابله با حاشیه نشینی است. به همین منظور، برای مردم ساکن در منطقه و همچنین مردمی که به سیستان و بلوچستان مهاجرت کردند، مشخص شرایط و هویت انجام شد و اینکار برای لحاظ شناسایی جمعیت و سکونتگاه مناسب هم برای روستاهای چابهار و هم برای مناطق حاشیه چابهار حاشیه نشینی انجام شد.

برطرف کامل حاشیه نشینی سال جاری در چابهار محقق می گردد

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: بزرگترین کار تاریخی برای برطرف حاشیه نشینی با نقش ارزنده ای که استاندار و مسئولان محلی ایجاد کردند از سال های 98 تا به امروز انجام شد و در دست اجراست. این امر نیازمند آن است که مردم در مناطق مورد هدف برنامه مشارکت کامل داشته باشند و به کمک خداوند در 1400 پدیده سکونتگاه های غیررسمی و سازه های ناپایدار را جمع کنیم و مردم در سکونتگاه های مناسب زندگی نمایند.

اسلامی در مورد تازه ترین شرایط راه آهن چابهار، گفت: فعالیت راه آهن به خوبی در همه جبهه های آن در حال اجرا است. اگرچه در این سال های کرونایی در اجرای پروژه راه آهن به مسائل خاصی برخورد کردیم اما به کمک خداوند قبل از فرصت اتمام خدمت دولت دوازدهم دو بخش از این راه آهن را افتتاح خواهیم کرد و به جامانده آن در انتهای سال انجام می گردد. حداکثر اوایل سال 1401 مردم صدای حرکت قطار را در چابهار به وسیله زاهدان خواهند شنید.

وزیر راه و شهرسازی در مورد باند دوم چابهار-زاهدان نیز گفت: کریدور شمال-جنوب و بخش های به جامانده ای که داشته و تا چابهار است تماما یا در دست مطالعه یا در دست اجراست و یا در حال بهره برداری است. در شمال و جنوب استان طی سال جاری بیش از 200 کیلومتر به بزرگراه های استان افزوده می گردد.

اسلامی ادامه داد: بودجه عمرانی استان در سال 98 نسبت به سال 97، چهاربرابر افزایش یافت. از98 و 99 نیز 10 برابر افزایس یافت. سال جاری نیز حداقل هشت برابر نسبت به سال 99 بودجه عمرانی استان افزایش یافته که به کمک خداواند در استان تحول اساسی انجام می گردد.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 605

به "راه آهن زاهدان-چابهار سال 1401 افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن زاهدان-چابهار سال 1401 افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید