رونق اشتغال با استفاده از تولیدات داخل استان کرمانشاه

به گزارش پری بلاگ، استاندار کرمانشاه گفت:استفاده از تولیدات داخل استان و نیروی بومی در اجرای پروژه های ساختمانی، بسترساز رونق و اشتغال در کرمانشاه است.

رونق اشتغال با استفاده از تولیدات داخل استان کرمانشاه

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت : بسیاری از مصالح مورد احتیاج صنعت ساختمان، با کیفیت مناسب در کرمانشاه فراوری می شود و تامین احتیاج های پروژه های ساختمانی به وسیله این فراوریات، به رونق فراوری و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان منجر می شود.

وی بر استفاده از نیروی بومی در پروژه های ساختمانی تاکید نمود و گفت: شایسته نیست استانی که در رتبه های بالای بیکاری است، کارگران فنی مورداحتیاج پروژه های ساختمانی را از دیگر استان های دیگر تامین کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با تاکید براینکه باید یک تحول در حوزه آموزش کارگران فنی در استان کرمانشاه اتفاق بیفتد، مطرح نمود: در صورت ارائه آموزش مهارت های کاربردی در حوزه ساختمان، این بخش می تواند تبدیل به بستری برای ایجاد اشتغالزایی برای جوانان شود.

امیری مقدم، بر ضرورت تقویت آموزش در نظام مهندسی ساختمان تاکید نمود و گفت: این مجموعه باید با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مداوم، دانش کاربردی هر حوزه را به پیمانکاران، مهندسین و کارگران فنی آموزش دهد و بستر ارتقای مهارت فنی افراد را فراهم آورد.

وی نداشتن ساختمان اختصاصی برای استقرار دائمی مجموعه نظام مهندسی ساختمان را یک ضعف بزرگ دانست و گفت: راه و شهرسازی زمین مناسبی را در اختیار نظام مهندسی ساختمان قرار دهد تا این پروژه مهم هر چه سریع تر عملیاتی شود.

امیری مقدم با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت نظام مهندسی ساختمان بر روند ساخت و ساز ها مطرح نمود: بسیاری از مسائل موجود در حوزه ساخت و ساز به ضعف نظارت بازمی شود و نظام مهندسی باید به گونه ای برنامه ریزی کند که ناظران مقیم به شکل روزانه و میدانی، گزارش مکتوب از روند اجرای پروژه را ارائه نمایند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1143

به "رونق اشتغال با استفاده از تولیدات داخل استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق اشتغال با استفاده از تولیدات داخل استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید