رونمایی از تمبر یادبود سیمین و جلال در آینده ای نزدیک

به گزارش پری بلاگ، تمبر یادبود دو قطعه ای سیمین و جلال 7 اردیبهشت 1400 همزمان با یکصدمین سالروز تولد سیمین دانشور رونمایی می شود.

رونمایی از تمبر یادبود سیمین و جلال در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرنگار ، حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و عضو شورای تمبر کشور اظهار کرد: به همت موزه ارتباطات، شورای عالی تمبر و خانه موزه سیمین و جلال به مناسبت صدمین سالروز تولد سیمین دانشور، تمبر یادبود سیمین و جلال در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه 1400 در محل زندگی این دو نویسنده که امروز خانه موزه سیمین و جلال نام گرفته است، رونمایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با بیان اینکه رویکرد جدید شورای عالی تمبر برگرفته از تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در احیای جایگاه تمبر است، افزود: به همین دلیل موضوع انتخاب موضوعات تمبر، فرهنگ، ادبیات، تاریخ، هنر و میراث ماندگاری است که هویت سرزمین ایران را در برگرفته است.

وی رونمایی از این تمبر را رویدادی ارزشمند خواند و بیان نمود: سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد، دو نویسنده و مترجم ایرانی که آثار زیادی از آن ها به جای مانده است، راهی جدید را در تاریخ نگارش ادبیات فارسی به وجود آورده اند، از این رو نگهداشت یاد و خاطره این فرهیختگان و معرفی آن ها به جهان امری حائز اهمیت و ضروری است.

این عضو شورای عالی تمبر افزود: به دلیل محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه از صفحه اینستاگرام شرکت ملی پست و موزه ارتباطات به صورت زنده پخش خواهد شد.

جلال آل احمد روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. این نویسنده در دهه 1340 به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تاثیر بسزایی گذاشت.

گفتنی است همسر وی سیمین دانشور نیز نخستین زن داستان نویس ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد از آثار بسیار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می توان سووشون را نام برد که به زبان های مختلف چاپ شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 604

به "رونمایی از تمبر یادبود سیمین و جلال در آینده ای نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تمبر یادبود سیمین و جلال در آینده ای نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید