علت انحراف مناره شمس تبریزی در خوی در دست آنالیز است

به گزارش پری بلاگ، جلیل جباری با اشاره به انحراف جزئی مناره شمس تبریزی در خوی اضافه کرد: این انحراف جزئی از قدیم الایام وجود داشته و پدیده جدیدی نیست که طی سالهای گذشته نیز این انحراف پایش شده است اما به منظور اطمینان بیشتر طی سال گذشته با مشاور ذی صلاحی باهدف کنترل،پایش و ارائه راه چاره در مورد نحوه حفاظت، نگهداری و جلوگیری از انحراف بیشتر قراردادی منعقد شده است که در این راستا مطالعات ژئوتکنیکی و حفاری های لازم صورت گرفته که منتظر ارائه گزارش از مشاور مربوطه هستیم.

علت انحراف مناره شمس تبریزی در خوی در دست آنالیز است

وی ادامه داد: در حال حاضر آسیب جدی مناره شمس را تهدید نمی کند.

جباری با اشاره به مجموعه فرهنگی و گردشگری شمس نیز توضیح داد: عملیات اجرایی این مجتمع در 3500 متر مربع شروع شده است و در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه تا به امروز 4 میلیارد تومان برای فاز اول این پروژه هزینه شده است، توضیح داد: قول مساعدی نیز برای تزریق 5 میلیارد تومان به پروژه طی امسال داده شده است.

وی با بیان اینکه اتمام عملیات اجرایی پروژه مذکور در زمان بندی تعیین شده، منوط به تامین اعتبار به موقع است، ادامه داد: برای اتمام فاز اول این پروژه بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که در صورت تامین اعتبار تا انتها شهریورماه 1400،فاز اول پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 566

به "علت انحراف مناره شمس تبریزی در خوی در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت انحراف مناره شمس تبریزی در خوی در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید