مروری بر زندگی نامه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا

به گزارش پری بلاگ، خبرنگاران : انتخابات 2020 آمریکا در شرایطی به خط خاتمه رسید که جو بایدن توانست با غلبه بر رقیب خود، نام دونالد ترامپ را در فهرست تک دوره ای های این کشور ثبت کند.

مروری بر زندگی نامه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری سابق و دموکرات آمریکا است که اکنون عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را بر عناوین دیگر خود افزوده است.

او در 5 اردیبهشت 1398 حضور خود را در رقابت های انتخابات 2020 را اظهار داشت. بایدن مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان چالشی برای رئیس جمهوری دونالد ترامپ تعریف کرد و گفت: من معتقدم تاریخ به چهار سال این رئیس جمهوری و تمام آنچه او به عنوان یک لحظه نابجا در آغوش می گیرد، نگاه می نماید. اما اگر ما به دونالد ترامپ هشت سال در کاخ سفید فرصت دهیم ، او برای همواره و اساسا شخصیت این ملت را تغییر خواهد داد - که ما هستیم - و من نمی توانم کنار بمانم و تماشا کنم که چه اتفاقی می افتد.

پس از تعلیق مبارزات انتخاباتی سناتور برنی سندرز، بایدن با اکثریت نمایندگان متعهد (دلیگیت)، نامزد فرضی دموکرات ها شد و پس از آنکه از آستانه دلیگیت های لازم برای کسب نامزدی در 16 خرداد 1399 عبور کرد، در 28 مرداد ماه به طور رسمی از سوی کنوانسیون ملی دموکرات ها به عنوان نامزد این حزب برگزیده شد.

وی در 21 مرداد ماه اظهار داشت سناتور کامالا هریس از کالیفرنیا را که در رقابت مقدماتی هم داوطلب ریاست جمهوری این حزب بود، به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا در صورت پیروزی برگزیده است.

بایدن از هریس به عنوان جنگجوی نترس یاد کرد و به این ترتیب نخستین زن سیاهپوست در تاریخ آمریکا شد که دارای یک مقام ارشد در ایالات متحده شده است.

در 23 دی ماه 1395، باراک اوباما مدال آزادی را به خاطر خدمت طولانی به مردم به او اعطا کرد.

زندگی نامه

بایدن در 29 آبان 1321 در اسکرانتن پنسیلوانیا به جهان آمد. هنگامی که او 10 ساله بود ، خانواده اش به کلیمونت ، دلاویر نقل مکان کردند. وی در رشته تاریخ و علوم سیاسی از دانشگاه دلاویر فارغ التحصیل شد و مدرک حقوق خود را از دانشکده حقوق دانشگاه سیراکیوز دریافت کرد. بایدن پیش از مراجعه به مناصب عمومی وکالت می کرد و به عنوان وکیل مدافع عمومی فعالیت داشت.

از سال 1349 تا 1351، بایدن در شورای شهر نیوکسل اشتغال داشت. وی در سن 29 سالگی با کسب 58 درصد آرا به عنوان نماینده دلاویر در سنای آمریکا انتخاب شد. دو هفته پس از انتخابات، همسر و دخترش در یک تصادف رانندگی کشته شدند که دو پسرش از آن جان سالم به در بردند.

وی از سال 1351 تا 1387 به عنوان سناتور از ایالت دلاویر در کنگره آمریکا حضور داشت و برای چندین سال رئیس کمیته قضایی سنا و کمیته روابط خارجی این مجلس بود.

بایدن، نخستین حضور در رقابت ریاست جمهوری را در سال 1366 تجربه کرد اما از رقابت کنار رفت. وی دومین کارزار ریاست جمهوری را در سال 1386 شروع کرد و پس از برگزاری کنفرانس های انتخاباتی 1387 آیووا ، جایی که پنجم شد ، از رقابت کنار رفت.

اما باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در آن موقع، اظهار داشت که بایدن را به عنوان گزینه معاونی خود انتخاب نموده است و انتها این دو نفر در انتخابات به پیروزی رسیدند و از یکم بهمن ماه 1387 تا یکم بهمن ماه 1395 سکان کاخ سفید را در دست داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 297

به "مروری بر زندگی نامه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر زندگی نامه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید