مقام آلمانی: جنگ سرد تازه با چین نیازمند جبهه متحد آمریکا-اروپا است

به گزارش پری بلاگ، یک مقام برجسته روابط اروپا و آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: اروپا و آمریکا باید به همراه هم با جنگ سرد تازه ای با چین روبرو شوند، صرف نظر از اینکه چه کسی در ماه نوامبر برنده کاخ سفید باشد.

مقام آلمانی: جنگ سرد تازه با چین نیازمند جبهه متحد آمریکا-اروپا است

با ما سفر کنید و با تور تابستان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنج هفته مانده به انتخابات آمریکا، پیتر بی یر، هماهنگ نماینده دولت آلمان برای روابط با آمریکا و کانادا، تأکید کرد که منافع مشترک بیشتر از اختلافات است.

وی گفت: اروپا باید برای روبرو با چالش عظیم چین، شانه به شانه آمریکا بایستد.

این مقام گفت: جنگ سرد تازه بین آمریکا و چین همین حالا هم آغاز شده و به این قرن شکل خواهد داد.

بی یر ادامه داد: بعد از چهار سال اختلاف مداوم بین دونالد ترامپ و آنگلا مرکل بر سر مسائلی از جمله ایران، تجارت، ناتو و آب وهوا، این موضوع که آلمان کار با جو بایدن را آسان تر قلمداد می نماید، بر کسی پوشیده نیست.

وی با این حال گفت: من آخرین کسی هستم که آنقدر ساده لوح باشد که بگوید اگر بایدن ببرد، همه چیز عالی می گردد و برد او سرآغاز یک دوره طلایی خواهد بود! مسائل مناقشه انگیز یک شبه از بین نمی فرایند اما با وجود بایدن دوستی دو سوی اقیانوس اطلس بار دیگر معقول تر، قابل حساب تر و قابل اعتمادتر خواهد شد.

بهتر نخواهد شد

بی یر گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها در خصوص چین و ایران، منافع مشابه و گاهی یکسانی داشتند. دلیل سرخوردگی من هم از این است که در حال حاضر نمی توانیم بر سر مسائلی همچون حمایت از سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه همه گیری کرونا، راه های مهار برنامه هسته ای ایران و مقابله با تغییر آب و هوایی، یک مخرج مشترک پیدا کنیم.

اما وی تأکید کرد که با وجود ریسک زیاد رقابت، انتخاب مجدد ترامپ باعث انفجار غرب از داخل نمی گردد و در این رابطه به همکاری نزدیک و دیرینه اعضای کنگره و بسیاری از ایالات آمریکا استناد کرد.

وی گفت: اگر ترامپ دوباره سرکار بیاید ترسناک نیست، اما بهتر هم نخواهد بود. اینکه چه کسی در کاخ سفید بنشیند، حیاتی است، اما نمی تواند بر دوستی فرا اقیانوس اطلس غلبه کند. واشنگتن و به ویژه آمریکا، تنها دفتر ریاست جمهوری آن نیستند.

بی یر گفت دهه ها همکاری بعد از جنگ بین متحدان، بنیانی از ارزش های ظاهراً قدیمی مانند آزادی و دموکراسی، صلح و سعادت ساخته است.

وی گفت: به خاطر آوردن اینکه آمریکایی ها آن ارزش ها را به ما آموختند و ما همچنان قدردان آن ها هستیم، ارزشمند است. آن ارزش ها در مقابل یک سیستم چینی همراه با دیکتاتوری، نبود آزادی مطبوعات و حقوق بشری، نظارت دیجیتال، آزار اویغورها، هنگ کنگ، محیط زیست و... واقع شده است.

بی یر یکی از معدود اعضای رده بالای دموکرات های مسیحی، حزب مرکل در وزارت خارجه ای است که توسط سوسیال دموکرات ها، شرکای تازه کار در ائتلاف حاکمش اداره می گردد.

وی گفت که اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، در ماه دسامبر و هنگام انتخاب یک رهبر جدید، پیش از انتخابات عمومی سال آینده در سرانجام دوره 16 ساله مرکل، باید به این عوامل حیاتی فکر کند. هر کس که ببرد باید با این مسائل روبرو گردد.

قلب ها و ذهن ها

وی گفت که امنیت تنها یکی از حوزه هایی هست که آلمان باید در آن کوشش بیشتری کند، به ویژه با توجه به برنامه های ترامپ برای کاهش 9 هزار و 500 نفر از نیروی های آمریکایی مستقر در آلمان که تعداد آن ها را به 25 هزار تن می رساند.

ترامپ برای توجیه این اقدام، به عصبانیت از آلمان بابت پایبند نبودن به اهداف ناتو در هزینه دفاعی و بدرفتاری این کشور با آمریکا در تجارت ارجاع داده است.

بی یر گفت: فکر نمی کنم دولت ترامپ به طول کامل این برنامه ها را برگرداند، اما همچنین شک دارم که آن ها را با همان سرسختی دنبال کند. با این حال، در هر صورت آلمان باید به تعهدات خود برای افزایش هزینه دفاعی، در عین همکاری با شرکای اروپایی به منظور ایفای نقش مهم تر در امنیت، پایبند باشد.

بی یر اظهار کرد: ما نمی خواهیم ناتو را منسوخ کنیم. اما به خاطر خودمان باید بر همکاری دفاعی در اروپا پافشاری کنیم.

وی گفت که نسل جوان تر آلمانی ها کمتر از او- که در دوره جنگ سرد آلمان غربی عظیم شده- به فرهنگ پاپ آمریکایی یا برنامه های تحصیلی در خارج کشور علاقمند بوده اند و اشاره نمود که استرالیا، کانادا و بخش هایی از آسیا حالا بیشتر قلب ها و ذهن ها را تسخیر می نمایند.

وی اعتراف کرد که آلمان گاهی در طول دهه گذشته، روابط با آمریکا را نادیده می گرفته و بخشی از تقصیر را به گردن بیگانه انگاشتن می انداخته است.

بی یر گفت: نظرسنجی ها نشان می دهند که آلمان و آلمانی ها در میان بسیاری از آمریکایی ها محبوب هستند و چشمی به برقراری مجدد رابطه دارند. این نقطه ای برای آغاز است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 219

به "مقام آلمانی: جنگ سرد تازه با چین نیازمند جبهه متحد آمریکا-اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آلمانی: جنگ سرد تازه با چین نیازمند جبهه متحد آمریکا-اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید