همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت

به گزارش پری بلاگ، بیل گیتس و وارن بافت دو سرمایه دار عظیم آمریکایی قصد دارند با همکاری یکدیگر و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری، نسل بعدی رآکتورهای هسته ای را بسازند.

همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت

شرکت رآکتور هسته ای پیشرفته بیل گیتس موسوم به ترا پاور(TerraPower) و شرکت پاسیفیکورپ(PacifiCorp) متعلق به وارن بافت به تازگی اعلام کردند که استان وایومینگ را انتخاب نموده اند تا پروژه رآکتور هسته ای پیشرفته نسل نو خود موسوم به ناتریوم(Natrium) را در آن راه اندازی نمایند.

به گزارش رویترز، این رآکتورهای هسته ای پیشرفته کوچک و ماژولار با سوخت های متفاوتی نسبت به رآکتورهای سنتی کار می نمایند و امید است که آنها ضمن یاری به منابع انرژی متناوب مانند باد و نور خورشید، به کاهش انتشار کربن هم یاری نمایند.

همانطور که کریس لوزک رئیس و مدیرعامل ترا پاور می گوید: فناوری ناتریوم برای حل چالشی پیش بینی شده است که شرکت های عظیم با افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انرژی، ضمن دستیابی به اهداف کربن زدایی و کاهش آلاینده ها با آن روبرو می شوند.

مکان دقیق نیروگاه نمایش رآکتور ناتریوم هنوز قطعی نشده است، اما انتظار می رود که دست اندرکاران تا خاتمه سال مکان دقیق را پیدا نمایند.

مارک گوردون فرماندار استان وایومینگ گفت: بسیار خوشحالم که می بینم وایومینگ را برای این طرح آزمایشی انتخاب نموده اند، زیرا استان عالی ما مکان مناسبی برای این نوع امکانات نوآورانه است و نیروی کار مجرب ما مشتاقانه منتظر مشاغلی است که این پروژه برای ما فراهم خواهد نمود.

سیستم ناتریوم اولین بار سال گذشته به وسیله بیل گیتس اعلام شد. پروژه نمایشی ناتریوم دارای یک رآکتور سریع خنک شونده سدیمی 345 مگاواتی با سیستم ذخیره انرژی مبتنی بر نمک مذاب است. این فناوری ذخیره سازی دارای انرژی کافی برای توانایی تأمین انرژی معادل 400 هزار خانه خواهد بود.

شرکت های ترا پاور و پاسیفیکورپ می گویند این نوآوری، نیروگاه ناتریوم را قادر می سازد تا به راحتی با منابع تنوپذیر ادغام گردد و با سرعت بیشتری به کاهش انتشار کربن همراه با صرفه مالی یاری کند. بعلاوه سادگی، ماژولار بودن و کوچک تر بودن این نیروگاه به معنای هزینه های ساخت کمتر آن است.

علاوه بر اینها، همانطور که گوردون ذکر کرد، ساخت و بهره برداری از نیروگاه ناتریوم در این استان صدها شغل برای شهروندان فراهم می نماید و به کاهش انتشار کلی کربن در وایومینگ هم یاری می نماید.

سال گذشته وزارت انرژی ایالات متحده 80 میلیون دلار به شرکت ترا پاور برای تحقق فناوری ناتریوم اعطا کرد. اکنون مراحل بعدی این پروژه، ارزیابی بیشتر آن، آموزش و اطلاع رسانی و بعلاوه اخذ تأییدیه های نظارتی استانی و فدرال است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 758

به "همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری یک میلیارد دلاری بیل گیتس و وارن بافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید