پاسخ تند ظریف به اظهارات زالی: نگذارید از سکوت پشیمان شویم

به گزارش پری بلاگ، وزیر امور خارجه با اشاره به بخش هایی از اظهارات تازۀ علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره وارد نشدنِ مناسب واکسن کرونا به کشور و عدم فعالیت سفرای ایران برای واردات واکسن کرونا، به این اظهارات پاسخ داد.

پاسخ تند ظریف به اظهارات زالی: نگذارید از سکوت پشیمان شویم

محمدجواد ظریف در اینستاگرام نوشت:

سلام دوستان

شرایط کرونا وخیم است و احتیاج به تلاش و همدلی ملی داریم.

بنده و همکارانم در نبرد تمام عیار با جنایت تحریم و تروریسم مالی، تمام سعی مان را برای افزایش واردات واکسن خارجی و تأمین احتیاج های فراوری داخلی انجام داده و خواهیم داد و در برابر مسئولین بهداشت کشور و ایثارگران سلامت سرتعظیم فرودآورده و دست تک تک آن ها را می بوسیم؛ ولی متأسفانه حمله و توهین و افترا به دستگاه دیپلماسی از مستحب مؤکد هم عبور نموده و تبدیل به واجب عینی، و نه حتی واجب کفائی، شده است.

چون حتما هشت سال حمله به ما وجوب کفائی را پوشش داده بود. 8 سال است بخاطر منافع ملی و رعایت حرمت مردم عزیزمان سکوت نموده ایم، ولی در موضوع تامین واکسن و مبارزه با کرونا که با جان ملت دلاور ایران سروکار دارد، توهین و افترا به دستگاه دیپلماسی به جایی رسیده که سکوت را غیرممکن نموده است.

آقایانی که به دستگاه دیپلماسی در خصوص واکسن توهین می نمایند فقط به یک سوال پاسخ دهند: بیش از 24 میلیون واکسن وارداتی تا کنون و بیشتر احتیاج های فراوری داخلی را کدام دستگاه علیرغم تحریم و همه کارشکنی ها و... وارد کشور نموده است؟

نگذارید از سکوت پشیمان شویم و بپرسیم: اولین بار چه کسی در دولت بحث کرونا را مطرح نمود؟ چه پاسخی به او داده شد؟ کدام دستگاه پیشنهاد تمهید واردات واکسن از چین را در شهریور گذشته مطرح نمود؟ دقیقا همان کاری که بعد از آن تاریخ امارات (برای سینوفارم) و ترکیه (برای سینوواک) انجام دادند؟ چه کسانی گفتند مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند؟

کدام وزیر واکسن اسپوتنیک را در سفرش از روسیه گرفت؟ چه کسانی به او حمله کردند و او سکوت کرد و کار را ادامه داد؟ کدام دستگاه به مهمترین تامین نماینده خارجی واکسن کشور هر روز حمله می نماید؟ چه وزیری مجبور است از حیثیت خودش هزینه کند و برای مصالح مردم عزیز ایران حرف های دوستان را برطرف و رجوع نماید؟ کدام دستگاه تا امروز خرید و اهدای بیش از 24 میلیون واکسن خارجی را تمهید نموده و واردات انبوه و مستمر را در هفته های آینده مذاکره و نهایی نموده است؟ بیشتر دستگا ها و مواد اولیه فراوری واکسن داخلی را کدام وزارت خانه تامین و وارد کرد؟ کدام وزیر فراوری مشترک واکسن کوبایی با پاستور را در سفرش به کوبا در پاییز سال گذشته کلید زد؟ چرا این قدر زمان تلف شد؟ کدام دستگاه پروفورمای ورود 20 میلیون واکسن از اروپا را رد کرد؟

باز هم بگویم؟

این هم بگذرد

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 754

به "پاسخ تند ظریف به اظهارات زالی: نگذارید از سکوت پشیمان شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ تند ظریف به اظهارات زالی: نگذارید از سکوت پشیمان شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید