پمپ گل کش، نکاتی که باید هنگام خرید بدانید

به گزارش پری بلاگ، امروزه تنوع پمپ ها در بازار فروش به دلیل افزایش تقاضا خیلی بیشتر شده است. یکی از انواع پمپ هایی که مورد استفاده قرار می گیرد پمپ گل کش می باشد که خود این پمپ نیز در انواع و مدل های گوناگونی طراحی و فراوری می شود. مصرف نماینده هایی که اقدام به خرید پمپ گل کش می نمایند از آن می توانند در صنایع مختلف استفاده نمایند.

پمپ گل کش، نکاتی که باید هنگام خرید بدانید

این محصول صنعتی که با محفظه حلزونی ساخته شده است از نوع پمپ گریز از مرکز افقی می باشد. ساختار آن نیز به گونه ای است که دارای یک طبقه و پروانه یک سر آویز و موتور جدا و تک مکشه مرکزی می باشد.

متریال پمپ های گل کش و آنالیز انواع آن

پمپ گل کش از دو تکه مجزا تشکیل شده است. در ساختمان داخلی آن از روکش های پلاستیکی مستحکم و مقاوم استفاده شده و جنس آن به گونه ای است که در مقابل انواع سیالات حاوی ذرات سایشی جامد از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. به دلیل استفاده از سیالات خاص، پروانه های مورد استفاده و ساختار بیرونی این پمپ ها از متریال هایی مانند: استیل، استیل 316، برنز، GGG40، چدن سخت، فولاد ضد زنگ و چدن آلیاژی ساخته می گردد.

در این پمپ ها به دلیل سایش و خوردگی شیمیایی از مواد مستحکم و بسیار مقاوم استفاده می گردد و همان گونه که قبلا اشاره شد برای آب بندی پمپ های گل کش از نوارهای گرافیتی و مکانیکال سیل استفاده می گردد. دور الکتروموتور این پمپ ها با توجه به قدرت آن، در مقدارهای مختلفی پیش بینی شده است.

پمپ های گل کش بنا به نحوه قرار گیری مدار آن ها در دو نوع متفاوت و مختلف فراوری می گردد:

1- دستگاه های گل کش افقی

2- دستگاه گل کش عمودی

این پمپ ها با توجه به کاربردهای آن، به چندین نوع تقسیم می گردد: پمپ گل کش سنگبری، پمپ حلزونی، پمپ گل کش عمودی و پمپ اچ دی اس (HDS)، از جمله این پمپ ها هستند. پمپ های گل کش آبروان توانایی پمپاژ سیالات را از ارتفاع 10 تا 70 متر دارند. برای این محصول، طراحی ویژه ای برای طیف وسیعی از آبدهی و فشار در نظر گرفته شده است. به این صورت که اندازه و مقدار آبدهی این پمپ ها از 25 تا 3500 گالن در هر دقیقه متغیر بوده و فشار آن نیز از 20 تا 575 فوت می باشد.

جزئیات بیشتر

پروانه بالانس پمپ گل کش از نوع دینامیکی می باشد و فلنج محفظه رانش آن نیز به سمت بالا است. به این صورت که اگر از سمت موتور به این پمپ نگاه کنید در قسمت چپ قرار گرفته است. ضروری است بدانید که جهت آب بندی این پمپ ها، از نوارهای مکانیکال سیل و گرافیتی استفاده می گردد. همچنین در زمانی که احتیاج به خنک کردن اجزای آب بندی باشد، می توان از سیالات خارجی نیز استفاده نمود.

سیالات قابل پمپاژ در این پمپ ها، دارای وزن مخصوص و زیادی هستند. به همین علت از یاتاقان های استاندارد و یاتاقان هایی که مخصوص کارهای سنگین بوده استفاده می گردد. اندازه قطعات جامدی که این محصول می تواند پمپاژ کند، رابطه مستقیمی با اندازه کانال های پروانه پمپ دارد.

کاربردهای پمپ گل کش

از پمپ های گل کش آبروان برای پمپاژ و جابجایی سیال هایی که از ویسکوزیته بالایی برخوردار هستند استفاده می گردد. سیالاتی مانند: گل حفاری، سیمان، آب شور، آب های هرز حاوی مواد خورنده و ساینده، دوغاب معدنی، الیاف شیشه ای، آب زدایی معادن، گل کائولین، فرم های بلوری، سودسوزآور ، اسید سولفوریک، باریت اکسید آهن (Fe2O3) در روغن های صنعتی و کارگاه های ماسه شویی.

صنایع فولاد، معادن، مخلوط مواد نفتی سنگین، دوغاب مصالح ساختمانی، کارخانه های مواد شوینده، قند و ماسه شویی، از دیگر صنایعی هستند که از پمپ گل کش، برای پمپاژ سیالات خود استفاده می نمایند.

به طور کلی کاربرد این دستگاه در پمپاژ سیالاتی است که سایش بالایی دارند. همچنین استفاده از پمپ گل کش به عنوان پمپ کاغذ ، از کاربردهای دیگر این محصول شرکت آبروان است.

نکات مهم و ضروری هنگام خرید

برای خرید و انتخاب بهترین و مناسب ترین پمپ، توجه شما را به نکات زیر جلب می نماییم:

یکی از موارد مهمی که باید به هنگام انتخاب و خرید پمپ های گل کش به آن دقت نمایید، هد (HEAD) مورد احتیاج آن است. از دیگر نکات اصلی، توان و دور موتور دستگاه بوده که با توجه به احتیاج شما، می تواند متغیر باشد. دبی مد نظر و جنس پروانه نیز از دیگر فاکتورهای مهم و حساسی هستند که بایستی به هنگام انتخاب و خرید به آن توجه کرد.

از قلم نیاندازید که انتخاب صحیح پمپ میتواند باعث کاهش هزینه های شما و همچنین موجب کاهش مصرف انرژی گردد. به همین دلیل، حتما قبل از خرید، از مشاوره رایگان شرکت پمپ سازی آبروان بهره مند شوید.

مزایای پمپ گل کش آبروان

پمپ گل کش آبروان با توجه به ساختار خود، از مزیت های متعددی برخوردار است: پمپاژ و جابجایی سیالات بسیار غلیظ، قابلیت تعویض قطعات سایشی در صورت لزوم و خرابی، قابلیت کار کردن خارج از سیال و خشک، از جمله این موارد است.

همچنین در صورتی که پمپ در کارکرد خود دچار اختلال و خرابی گردد، به دلیل دارابودن سیستم جداشونده، به راحتی میتوان قطعه معیوب را از دستگاه خارج کرده و پس از تعمیر، مجددا آن را به سیستم، متصل و از آن استفاده نمود.

از دیگر مزیت های پمپ گل کش آبروان، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در سرعت های پایین، قابلیت دسترسی به فشارهای بهینه را دارد.
  • در مقایسه با سایر پمپ ها، بدنه این پمپ پوسته ضخیم تری دارد و همین امر موجب افزایش طول عمر این دستگاه می گردد.
  • به دلیل استفاده از طراحی و دیزاین به روز، فشار روی پروانه کمتر شده است.
  • از بلبرینگ های دارای مقاومت بالاتر و طول عمر زیادتر استفاده شده است.
  • درپوش محفظه فشار پمپ، قابلیت تعویض دارد و در صورت بروز مشکل، به راحتی می توان آن را تعویض نمود.
  • از شفت های عظیم و بامقاومت بالا، در این محصول استفاده شده و همین امر موجب عدم تغییر فرم و شکل شفت می گردد.
  • در این نوع پمپ، بدون احتیاج به تراش پروانه، قابلیت تنظیم آبدهی و ارتفاع، وجود دارد.
  • در مقایسه با سایر پمپ ها، این محصول از ظرفیت آبدهی تا پنجاه درصد بیشتر برخوردار است.

شما می توانید جهت ارتباط با متخصصین شرکت آبروان، جهت بهره مندی از مشاوره رایگان و خریدی مطمئن، به سایت این شرکت به نشانی abravanpump.com مراجعه نمایید.

همه چیز امن و امان، با محصولات آبروان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 636

به "پمپ گل کش، نکاتی که باید هنگام خرید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپ گل کش، نکاتی که باید هنگام خرید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید