چینی ها خانواده جدیدی از ترکیبات فلزی را اختراع کردند

به گزارش پری بلاگ، دانشمندان چینی پیروز به فراوری خانواده جدیدی از ترکیبات فلزی شده اند که هر ترکیب، ویژگی های منحصر به فردی را نشان می دهد که برای فناوری های نسل بعدی مطلوب است.

چینی ها خانواده جدیدی از ترکیبات فلزی را اختراع کردند

به گزارش ایسنا به نقل از فیز، یک گروه پژوهشی مستقر در چین، خانواده نوی از ترکیبات فلزی را ساخته است که هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را نشان می دهند که برای فناوری های نسل نو مناسب هستند.

یان ژِن ژِنگ یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: ترکیبات چند فلزی نه تنها به علت ساختار مولکولی مجذوب نماینده، بلکه به علت کاربرد های همه جانبه شان در زمینه های مختلف بسیار مورد توجه هستند.

این ترکیب های نو پتانسیل این را دارند که موادی را با خواص خاص ایجاد نمایند. این ویژگی های منحصر به فرد و هیجان انگیز شامل توانایی فلورسانس یا درخشش و ویژگی های مغناطیسی است که امکان تغییرات و کنترل شدید دما را فراهم می نماید.

پژوهشگران ترکیب های چند فلزی نو را با عناصر لانتانید، گروهی متشکل از 15 ماده فلزی که به عنوان عناصر خاکی کمیاب نیز شناخته می شوند، مهندسی کردند. آن ها از یوروپیوم، تربیوم و گادولینیوم استفاده کردند.

ژنگ می گوید: در میان تمام ترکیبات چند فلزی، ترکیبات مبتنی بر لانتانید به علت رفتار های مغناطیسی و لومینسانسی جالب، توجه بی سابقه ای را به خود جلب نموده اند. چندین ترکیب از این قبیل با موفقیت جدا شده اند، اما ترکیب مستقیم آن ها یک چالش بوده است.

هندسه متنوع

این ترکیب ها از اجزای هندسی متنوعی ساخته شده اند که به هماهنگی قابل توجهی احتیاج دارند.

ژنگ می گوید: یافته های قبلی نشان داده است که کنترل هیدرولیز - تجزیه یک ترکیب با آب - یون های فلز لانتانید در حضور لیگاند های آلی مناسب، یک استراتژی قدرتمند برای به دست آوردن گونه های مورد نظر خواهد بود.

لیگاند ها توانایی منحصر به فردی برای تثبیت ساختار ترکیب ها دارند، زیرا به یک اتم فلز متصل می شوند. به این ترتیب، پژوهشگران از هیدرولیز برای تجزیه لانتانید ها در محلول حاوی یک لیگاند به نام تریسین (tricine) برای یاری به تثبیت خوشه های حاصل استفاده کردند.

ژنگ می گوید: ما به وسیله واکنش ساده هیدرولیز، سه نانوخوشه لانتانید را ترکیب کردیم و از تجزیه و تحلیل پراش پرتو ایکس برای نشان دادن ساختار پایدار و چرخ مانند آن ها استفاده کردیم. به علت وجود یون های مختلف فلز لانتانید در این آنالوگ ها، هر ترکیب دارای خواص متمایزی است.

نتیجه نهایی یک خوشه مبتنی بر یوروپیوم بود که انتشار های قرمز را فلورسانس کرد و یک خوشه مبتنی بر تربیوم که انتشار سبز را فلورسانس کرد. بعلاوه یک خوشه مبتنی بر گادولینیم وجود داشت که کاربرد های بالقوه ای در خنک سازی مغناطیسی از خود نشان داد.

این گروه پژوهشی به آنالیز کاربرد های بالقوه بسیاری از انواع این خوشه ها ادامه می دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Polyoxometalates منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1235

به "چینی ها خانواده جدیدی از ترکیبات فلزی را اختراع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها خانواده جدیدی از ترکیبات فلزی را اختراع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید