گنج نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است

به گزارش پری بلاگ، ایرنا/ براساس نوشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گنج نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است.

گنج نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است

جریان چیست؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شرح اینکه منطقه نمونه گردشگری گنج نامه در فاصله 5 کیلومتری شهرهمدان و در مجاورت دره های سرسبز عباس آباد، کتیبه های هخامنشی و نیز آبشار گنجنامه واقع شده، نوشت: این منطقه از نخستین روزهای فعالیت، ولادت یک قطب توانمند و منحصر به فرد گردشگری در سطح ملی و منطقه ای را نوید داد.

مونسان با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری الوند همدان نخستین منطقه نمونه کشور در سال 1378 به بهره برداری رسیده، بیان نمود: این منطقه با سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد ریال طی 16 سال و در 3 فاز پیروز شده به عنوان بزرگترین مجتمع گردشگری غرب کشور در قالب دهکده تفریحی گردشگری گنج نامه ارائه خدمات گردشگری کند.

وزیر میراث فرهنگی گنج نامه را طرحی بزرگ در تحول گردشگری ایران توصیف کرد که تمامی امکانات مورد احتیاج یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم می نماید.

دهکده تفریحی گردشگری گنج نامه همدان واقع در دامنه کوهستان الوند، منزلگاه بهشتی گردشگران داخلی و خارجی است، برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 باعث شد تا دهکده تفریحی، گردشگری و ورزشی گنج نامه همدان بیش از گذشته به عنوان عروس بامهای ایران زمین برجسته گردد.

قله الوند و دامنه هایش تاریخی گرانبها را در خود جای دارد و هم اکنون جز هزار و 515 قله معروف و بسیار برجسته دنیا بشمار می رود؛ کوهی که در متون پهلوی از آن به نام اروند و در اوستا ائورونت یاد نموده اند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کووید 19، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی،گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده که می توان با آنالیز دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرتهای فردی و گروهی در دوران پساکرونا برنامه ریزی کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 351

به "گنج نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید