سال جدید و نوروز باستان با عید و هنر و داستان

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از تداوم فعالیت عید و داستان در نوروز سال جاری اطلاع داد و گفت که بچه ها می توانند از مهارت های نقاشی، عکاسی و فیلمسازی برای روایت داستان خود بهره بگیرند.

سال جدید و نوروز باستان با عید و هنر و داستان

دومین نوروز کرونایی درحالی از راه می رسد که اغلب دانش آموزان کشور بخش عمده سال تحصیلی خود را بر اساس آموزش های مجازی طی و دوری از فضاهای آموزشی و دلتنگی برای مدرسه و معلمان و همسالان را بیش از همواره احساس کردند. آمدن بهار و شروع تعطیلات نوروزی گرچه نویدبخش نوشدنی دوباره و دورشدن از دلمردگی های معمول است، اما سال جاری علیرغم همه محدودیت ها و خطرهایی که در کمین سلامت جسم و جان آدم ها نشسته است، می تواند فرصتی برای پرواز دادن به خلاقیت ها و ایده های نو باشد.

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی این پرسش به ذهن محصلان و خانواده های شان راه می یابد که تکلیف نوروزی، که از دو سال پیش به صورت تمرینی از ابتکارات دانش آموزی خصوصا در حوزه داستان و خاطره نگاری درآمده است، در این نوروز کرونایی چه شکلی خواهد داشت.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با پانا با موضوع تکالیف نوروزی در دومین عید کرونایی اظهار کرد: چند سالی است که تکالیف سنتی به شیوه مشق نویسی یا انجام دادن پیک نوروزی دز نظام آموزش و پرورش کنار گذاشته شده است و ما از سال 97 فعالیتی مبتنی بر خلاقیت به نام عید و داستان را جایگزین تکالیف سنتی کردیم. طی دوسال اخیر فراوریات دانش آموزی در بخش عید و داستان آنقدر خلاقانه و جالب توجه بود که سال جاری بنا را بر آن گذاشتیم که ضمن تداوم این فعالیت به عنوان فعالیت نوروزی، بخشی به نام عید و هنر را به آن اضافه کنیم.

وی شرح داد: دانش آموزان طبق روال سال های گذشته می توانند ایده های نوآورانه خود را در قالب داستان نویسی، داستان گویی و داستان خوانی با موضوع آزاد و با تاکید بر کرونا (و رویدادهای ناشی از آن) و دلتنگی برای مدرسه فراوری نمایند؛ با این تفاوت که آنها برای فراوری آثار خود می توانند از هنرهایی مثل عکس، نقاشی و فیلم برای روایت داستان خود استفاده نمایند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت اجرای فعالیت عید و داستان در دوره کرونا گفت: در روزهایی که دانش آموزان از مدرسه، معلم و همسالان شان دور هستند و با توجه به مسائل و نیز فرصت هایی که بعد از شیوع کرونا برای افراد ایجاد شده است، تعطیلات نوروزی سال جاری می تواند فرصت بسیار مناسبی برای بروز خلاقیت های دانش آموزی در حوزه های ادبی و هنری باشد.

وی در پاسخ به این پرسش پانا که آیا دانش آموزان یکی از این رشته های هنری را برای ارائه آثار خود انتخاب نمایند یا ترکیبی از آنها نیز می تواند به کار برده گردد گفت: دانش آموزان می توانند آثار داستانی خود را با استفاده از یکی از این 3 قالب هنری ارائه دهند اما آنچه مدنظر ماست استفاده تلفیقی از هرسه شاخه هنری در کنار داستان است.

حکیم زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ما در اجرای طرح خوانا بر تقویت مهارت های خواندن و نوشتن تاکید داریم، فعالیت های حوزه داستان در ترکیب با هنر می تواند نقش موثری در تقویت این مهارت ها ایفا نماید.

وی در انتها ضمن ابراز امیدواری درخصوص مثمر بودن فعالیت های عید و داستان و عید و هنر در تقویت مهارت های پایه موردنیاز در دوران تحصیلات ابتدایی، اظهار داشت: آثار برگزیده دانش آموزان در این بخش در سال 1400 در جشنواره ها و نمایشگاه های دانش آموزی معرفی و تقدیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 511

به "سال جدید و نوروز باستان با عید و هنر و داستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سال جدید و نوروز باستان با عید و هنر و داستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جدید و نوروز باستان با عید و هنر و داستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید