یک میلیون و 175 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است

به گزارش پری بلاگ، مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تازه ترین آمار واکسیناسیون کووید 19 در کشور را اعلام نمود.

یک میلیون و 175 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام نمود: تا کنون 956 هزار و 423 نفر دوز اول واکسن کرونا و 218 هزار و 631 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند.

بر همین اساس، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و 175 هزار و 54 دوز رسید.

این در حالی است که فاز نخست واکسیناسیون در کشور که برای کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت بود، به انتها رسیده و فاز دوم نیز از هفته گذشته با تزریق واکسن برای افراد بالای 80 سال آغاز شده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در بعضی استان ها واکسیناسیون افراد بالای 80 سال به 60 درصد و بالاتر رسیده و تا انتها هفته عمده افراد بالای 80 سال واکسینه خواهند شد، گفت: هفته آینده با آغاز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال لکه گیری واکسیناسیون افراد بالای 80 سال هم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما به کسانی که قبلاً در سیستم ما و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند به وسیله پیامک یا تماس تلفنی واکسینه می کنیم. کسانی که به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده باشند هم در صورت صحیح بودن شماره تماس، با آن ها تماس گرفته خواهد شد. (دسترسی ما به تلفن افراد به واسطه اطلاعات موجود در ثبت احوال می باشد.)

معاون کل وزارت بهداشت در مورد به جامانده افرادی که در شهر های عظیم به دلیل وضع اقتصادی و اقتصادی به بخش خصوصی بوده، هفته آینده به وسیله سامانه salamat.gov.ir اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره تلفن و تاریخ تولد خود را ثبت کنند تا ما با آن ها تماس بگیریم و واکسن را تزریق خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 660

به "یک میلیون و 175 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون و 175 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید