اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیزات امکانات رفاهی دانشگاه ها

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - وزیر علوم از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار به منظور بازسازی امکانات رفاهی دانشگاه ها اطلاع داد.

اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیزات امکانات رفاهی دانشگاه ها

محمد علی زلفی گل در دوازدهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها مراکز آموزش عالی مؤسسه های پژوهشی و پارک های علم و فناوری که به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، خطاب به روسای دانشگاه ها و معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، که دراین نشست شرکت نموده بودند، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا شما بزرگواران بستر را برای حضوری شدن دانشگاه ها آماده کنید.

وزیر علوم از روسای دانشگاه ها درخواست کرد تا برای بازسازی، خوابگاه ها، سلف سرویس ها و امکان ورزشی اقدام نمایند و اگر احتیاج به تعمیرات بود اقدامات لازم را صورت دهند.

وی بعلاوه تاکید نمود که روسای دانشگاه ها از مدیران بودجه و تشکیلات دانشگاه خود بخواهند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراجعه نمایند چرا که هماهنگ شده تا 6 ماه مبالغی در ردیف بودجه و تجهیزات، در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد تا دانشگاه ها برای بازسازی و تعمیر امکانات رفاهی به کار گیرند تا اگر دانشگاه ها به صورت حضوری بازگشایی شدند، مسئله ای برای پذیرایی از دانشجویان نباشد.

زلفی گل توضیح داد: مقرر شد اعتباری را هم به صندوق رفاه دانشجویان اختصاص دهند. از دکتر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می خواهم که از دانشگاه ها برای بازسازی، تعمیر خوابگاه ها و سلف سرویس ها حمایت نمایند تا دانشگاه ها بتوانند از امکانات صندوق رفاه استفاده نمایند.

وزیر علوم در مورد دیپلماسی هم گفت: خواهش من این است بحث دیپلماسی علمی را با مرجعیت علمی در کنار هم ببینید و دیپلماسی علمی را به گونه ای جهت دهی کنید تا به مرجعیت علمی منجر گردد و باید سعی کنیم این دو را تلفیقی داشته باشیم تا اثر هم افزایی آنها را که منجر به مرجعیت علمی می گردد، ببینیم. برای اینکه دیپلماسی به یاری دیپلماسی سیاسی کشور بیاید باید از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کنیم، برای یاری به دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان حتماً باید برنامه های مدون و قابل اجرایی داشته باشیم. شرایط کشور خوب است و حدود 30 درصد برون داده های علمی کشور با مشارکت بین المللی است که در این شرایط سخت قابل تحسین است.

وی ادامه داد: در شرایطی که رؤسای دانشگاه های ما باید تمام بودجه دانشگاه را صرف حقوق نمایند، علی رغم این محدودیت ها باید خدمت دانشگاهیان دست مریزاد گفت. اما چند سوال مطرح است اینکه برای تقویت دیپلماسی علمی چه راهکارهایی وجود دارد؟ برای جواب این سوال احتیاج است که علاوه بر مطالعه تطبیفی ملی، مطالعه تطبیفی فرا ملی هم انجام گردد و ضروری است که دکتر سالار آملی معاون بین الملل وزارت علوم فهرست دانشگاه هایی که در این زمینه پیروز عمل کردند را احصا نمایند تا در اختیار سایر دانشگاه ها قرار گیرد.

وزیر علوم اضافه نمود: باید مطالعات تطبیقی ملی و فراملی انجام داده و ببینم سایر کشورها در زمینه تقویت دیپلماسی علمی چکار نموده اند تا دیپلماسی علمی را قوی نمایند، باید یاد بگیرم ما که تافته جدا بافته از جهان نیستم باید از تجربیات جهان به نحوه مطلوب استفاده کنیم. سوال مطرح دیگر این است که دیپلماسی علمی باید در چه سطوحی پیگیری گردد و اینکه در سطح دانشجویی، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری باید چگونه پیگیری گردد و باید برای آن برنامه ر یزی داشته باشیم.

وی تاکید نمود: بسترهای لازم نرم افزری و سخت افرازی برای تحقق دیپلماسی علم چیست؟ قوانین و مقررات باید چگونه تنظیم گردد؟ چگونه می توان برای تحقق دیپلماسی علمی فرهنگ سازی کرد؟ آیا بدون پرداخت هزینه می توان وارد دیپلماسی علمی شد؟ چگون می گردد دیپلماسی علمی را با داشتن شرایط سخت ادامه داد و بهره برد؟

وی اضافه نمود: باید بدانیم دیپلماسی علمی در چه عرصه هایی ممکن است، باید آن عرصه ها را احصاء نموده و برای آن برنامه ر یزی داشته باشیم و می توانیم آن را بومی نموده و براساس امکانات خودمان از آن استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 805

به "اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیزات امکانات رفاهی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیزات امکانات رفاهی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید