ترامپ: نشت در نورداستریم می تواند منجر به جنگ گردد

به گزارش پری بلاگ، رئیس جمهور سابق آمریکا حادثه اخیر نشت گاز در خطوط لوله گازی نورداستریم را عامل احتمالی برای جنگ دانست.

ترامپ: نشت در نورداستریم می تواند منجر به جنگ گردد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی خود نشت گاز در خطوط نورداستریم 1 و 2 را عاملی دانست که می تواند به جنگ منجر گردد.

به گزارش تاس، ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: اکنون همه درباره عواقب طوفان در فلوریدا حرف می زنند، اما نشتی در خطوط نورداستریم 1 و 2 ممکن است عواقب بسیار بدتری داشته باشد. زمانی که رئیس جمهور آمریکا بودم اخطار دادم که چطور این خطوط می توانند آلمان و در کل اروپا را فلج نمایند، آن موقع همه به من می خندیدند، اما اکنون نه! خرابکاری در این خطوط می تواند به جنگ منجر گردد.

صبح روز سه شنبه هفته جاری مقامات دریایی سوئد هشداری درباره دو نشتی از خط لوله گازی نورداستریم 1 در آب های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک را درحالی صادر کردند که دو نشتی در خط لوله نورداستریم 2 روز پیش از آن گزارش شده بود.

مقامات دانمارکی در آن موقع از کشتی ها خواستند که به علت نشت گاز از نورداستریم 2، تا شعاع 5 مایلی دریایی در جنوب شرقی جزیره بورنهولم عبور ننمایند. نخست وزیر و سازمان انرژی دانمارک هم اعلام کردند که احتمال عمدی بودن نشت گاز از خط لوله نورد استریم 1 وجود دارد. نخست وزیر دانمارک می گوید که به سختی می توان باور کرد نشت گاز در خط لوله نورد استریم 1 تصادفی بوده باشد.

روز گذشته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آن که تمامی اطلاعات از نشت گاز در خط لوله گازی نورداستریم 1 بیانگر عمدی بودن خرابکاری است، از اقدام متقابل به چنین عملی اطلاع داد.

نشریه آلمانی اشپیگل نیز ادعا کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته ها پیش به آلمان هشدار داده بود که احتمال حمله به خطوط گاز در دریای بالتیک وجود دارد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1137

به "ترامپ: نشت در نورداستریم می تواند منجر به جنگ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: نشت در نورداستریم می تواند منجر به جنگ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید