جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می گردد

به گزارش پری بلاگ، فرماندار رفسنجان گفت: جشن ملی پسته 8 مهر ماه سال جاری در رفسنجان برگزار خواهد شد.

جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می گردد

طی جلسه هماهنگی با حضور رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان، معاون سیاسی فرمانداری و جمعی از مسئولین مربوطه در مورد برگزاری جشن ملی پسته قرار بر این شد جشن سال جاری در روستای جوادیه فلاح رفسنجان برگزار گردد.

در این جلسه فرماندار گفت: رفسنجان مهد فراوری پسته در کشور است و با توجه به این که رفسنجان در دو سال اخیر به دلیل سرمازدگی و گرمازدگی با کمبود فراوری پسته روبرو بوده است، ولی رفسنجان میراث دار پسته ایران است و وجود درختان پسته کهنسال و چند صد ساله در این شهرستان قدمت فراوری پسته را می رساند و درختان پسته در این منطقه بالا ترین رکورد را در فراوری پسته رقم زده اند.

حسین رضایی اضافه نمود: این جشنواره همزمان با هفته جهانی گردشگری می باشد که همراه با برگزاری این جشن ملی، نمایشگاه های توانمندی های پسته، نمایشگاه های صنایع دستی، بازی های بومی محلی و برنامه های هنری اجرا می گردد .

فرماندار رفسنجان گفت: این جشنواره سال جاری در روستای جوادیه فلاح برگزار می گردد، جوادیه فلاح یکی از روستا های است که بالا ترین رتبه ها را در فراوری پسته رفسنجان رقم زده و چندین کشاورز نمونه کشوری از این منطقه تا به حال انتخاب شده اند.

در خاتمه فرماندار گفت: جهت برگزاری سالیانه جشن ملی پسته رفسنجان دبیرخانه جشنواره ملی پسته نیز در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1116

به "جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید