خبرنگاران رییس دانشگاه کابل از همدردی رییس دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی کرد

به گزارش پری بلاگ، مشهد- خبرنگاران- در پی ارسال پیغام رییس دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت شهادت تنی چند از دانشجویان دانشگاه کابل، رییس این دانشگاه از ابراز همدردی دکتر محمد کافی قدردانی کرد.

خبرنگاران رییس دانشگاه کابل از همدردی رییس دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی کرد

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد عثمان بابری در پیغام خود خطاب به دکتر محمد کافی آورده است: به مناسبت رویداد خونین 12 عقرب دانشگاه کابل که شماری شهید و مجروح برجای گذاشت، پیغام های همدردی از سوی شما، تعدادی از موسسه های تحصیلات عالی دولتی و خصوصی و سایر شخصیت های علمی به این دانشگاه ارسال شده است.

این پیغام می افزاید: پیغام های شما، نشانه اتحاد جامعه علمی و نماد با هم بودن در روزهای سخت است. باور کامل دارم که این پیغام ها در تقویت همگرایی و تلطیف روانی مصیبت دیدگان این رویداد غم انگیز اثرگذار است.

رییس دانشگاه کابل در پیغام خود آورده است: به نمایندگی از دانشگاه کابل بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاسگزاری خویش را از این غم شریکی، به شما و همکاران گرامی تقدیم نموده، برایتان سلامت و سعادت همیشگی استدعا می نمایم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد پس از واقعه جان باختن شماری از دانشگاهیان دانشگاه کابل در نامه ای خطاب به رییس این دانشگاه، این جنایت را محکوم کرد.

دکتر محمد کافی در نامه خود خطاب به دکتر محمد عثمان بابری نوشت: به نمایندگی از خانواده دانشگاه فردوسی مشهد، مراتب تألم و همدردی خود را به جناب عالی، دانشگاهیان و ملّت عظیم افغانستان و خانواده داغدیده اساتید و دانشجویان درگذشته تقدیم می دارم.

وی در این نامه آورده بود: کهن بوم خراسان، زبان، آیین و فرهنگ مشترک دو سرزمین افغانستان و ایران را در تاریخ خود جای داده است و خانوادۀ دانشگاه فردوسی مشهد که در کنار خود، دانشجویان ساعی و مستعد بسیاری از کشور دوست و برادر، افغانستان دارد دو چندان از این واقعه تلخ برخاسته از تعصب و نادانی اندوهگین شده و خود را در این غم عظیم با جنابعالی، دانشگاهیان و ملّت افغانستان شریک می داند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه این نامه نوشته بود: بدون شک بذر خردورزی و دانایی که امروز توسط جوانان، اساتید و دانشجویان سرزمین عظیم افغانستان کاشته شده است، درخت آگاهی و پیشرفت و چیرگی بر تعصب و نادانی را در آینده ای کوتاه برای مردمان افغانستان به ثمر می نشاند.

روز دوشنبه 12 آبان ماه امسال سه مهاجم مسلح با ورود به دانشگاه کابل پس از انفجار بمبی، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به رگبار بستند که در پی این حادثه مسلحانه تروریستی 22 تن از دانشجویان کشته و افزون بر 40 نفر نیز زخمی شدند.

شبه نظامیان طالبان دست داشتن در این حمله را رد نموده اند اما مقامات دولتی و کارشناسان امور سیاسی و نظامی، گروه طالبان را مسوول این حمله معرفی نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 312

به "خبرنگاران رییس دانشگاه کابل از همدردی رییس دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه کابل از همدردی رییس دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید