کرونا در اروپا، از قرنطینه سراسری در بعضی کشورها تا تداوم اعتراضات خشونت بار در ایتالیا

به گزارش پری بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که مشاور علمی دولت از احتمال تمدید قرنطینه سراسری اعمال شده در فرانسه خبر داده و اعتراضات خشونت بار علیه تشدید محدودیت ها در ایتالیا هم همچنان ادامه دارد.

کرونا در اروپا، از قرنطینه سراسری در بعضی کشورها تا تداوم اعتراضات خشونت بار در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان ادامه دارد و موج دوم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی بار دیگر محدودیت های شدیدی را در بیشتر مناطق این اتحادیه ایجاد نموده است.

اعمال قرنطینه سراسری در فرانسه

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام نمود که این کشور از روز آدینه (نهم آبان ماه) تا اول دسامبر در قرنطینه سراسری قرار می گیرد و تنها مدارس باز خواهند بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیروز در یک پیغام تلویزیونی خطاب به مردم کشورش تأکید کرد که محدودیت هایی که دولت طی هفته های اخیر برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته بود، مؤثر واقع نشده و به همین دلیل از روز آدینه 30 اکتبر (9 آبان) مقررات منع آمد و شد در سراسر فرانسه اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: هیچ راه چاره جادویی برای مهار این موج وجود ندارد. اگر اجازه دهیم که این ویروس پراکنده گردد و به انتظار ایمنی گله ای بنشینیم، 400هزار شهروند فرانسوی ظرف ماه های آینده جانشان را از دست خواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مشاور دولت فرانسه: تمدید قرنطینه سراسری بعید نیست

مشاور علمی دولت فرانسه هم این مسئله را بعید ندانسته که قرنطینه سراسری در فرانسه احتمالا مدت بیشتری به طول بیانجامد و تمدید گردد.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در جمهوری چک

نهادهای بهداشتی در جمهوری چک هم از ابتلای حدود 13 هزار مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده اند. 128 نفر هم در این فاصله زمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تداوم اعتراضات خشوننت بار به محدودیت ها در ایتالیا

شب گذشته بار دیگر شهروندان ایتالیایی اعتراضاتی را علیه محدودیت های کرونایی برگزار کردند. در یکی از شهرهای شمالی ایتالیا اعتراضات به آشوب و خشونت کشیده شد و پلیس علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

چند روزی است که در سراسر ایتالیا اعتراضات خشونت باری علیه تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا برگزار می گردد.

شمار مبتلایان روزانه در ایتالیا روز چهارشنبه از مرز 25 هزار نفر عبور کرد و 205 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

اعمال محدودیت های سفر در 5 منطقه اسپانیا

محدودیت های سفر در 5 منطقه اسپانیا از جمله مادرید برای مهار کرونا تصویب شده است. بر اساس اطلاعات مقامات محلی، مرزهای این مناطق در روز آدینه بسته خواهد شد به گونه ای که شهروندان نتوانند به بخش های دیر کشور سفر نمایند. این محدودیت های سفر تا دوم نوامبر ادامه خواهد داشت.

رکورد جدید مبتایان روزانه در پرتغال

پرتغال هم رکورد بالایی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت نموده است. بر اساس اطلاعات نهاهای بهداشتی این کشور در 24 ساعت حدود 4 هزار نفر در این کشو به کرونا مبتلا شده اند.

نخست وزیر پرتغال به دلیل شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در این کشور برای روز شنبه نشست ویژه ای را ترتیب داده تا درباره اقدامات جدید برای مهار کرونا مشاوره هایی انجام گردد. وی شرایط در کشورش را بحرانی ارزیابی کرد.

تشدید محدودیت های کرونایی در آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست وزیران ایالت های شانزده گانه این کشور روز چهارشنبه در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت های سختگیرانه در خصوص تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

دولت آلمان میخواهد با تعطیلی گسترده تمام فعالیت های تفریحی در سطح کشور، موج دوم کرونا را بشکند. بدین گونه دولت می خواهد گسترش بدون کنترل این ویروس همه گیر را مانع گردد.

هم اکنون ریسک لجام گسیخته و غیرقابل کنترل شیوع این ویروس روز به روز در حال افزایش است و شمار مبتلایان تقریبا هر هفته دو برابر می گردد.

این اقدامات محدودنماینده از روز دوشنبه آینده دوم نوامبر به اجرا درخواهند آمد و تا انتها این ماه ادامه خواهند یافت.

بر اساس محاسباتی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس ویدئویی ارائه داد، در صورتی که محدودیتی در تماس افراد ایجاد نگردد، در عرض یک هفته شمار مبتلایان به 28هزار نفر در روز خواهد رسید.

مرکل: زمستانی سخت در پیش روی ما است

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (پنج شنبه) در یک بیانیه پارلمانی از اقدامات و محدودیت های سختگیرانه برنامه ریزی شده برای کشورش به منظور مهار کرونا حمایت نموده و اقدامات جدید را مناسب و ضروری دانست.

مرکل در این باره گفت: ما در شروع فصل سرد سال در شرایط دراماتیکی قرار داریم. این شرایط بدون استثناء همه ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: ما نمی توانیم تشخیص دهیم که 75 درصد ابتلاها از کجا نشات می گیرند. ما باید سریعا از این شرایط خارج شویم، در غیر این صورت شرایط فعلی می تواند منجر به این گردد که به زودی بخش های مراقبت های ویژه تحت فشار قرار گیرند.

وی این مسئله را مهم رزیابی کرد که دوباره آلمان بتواند زنجیره ابتلا به بیماری کرونا را پی گیری کند.

کمیسیون اروپایی: در موج دوم عمیق کرونایی قرار داریم

رئیس کمیسیون اروپایی در سخنانی با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی در اروپا جدی بوده و این اتحادیه در موج دوم عمیق کرونایی قرار گرفته است، همگان را به مبارزه با این بحران فراخواند.

رئیس کمیسیون اروپایی تاکید نمود که تنها در هفته گذشته حدود 1.1 میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در اروپا وجود داشته است. وی اضافه نمود: ما انتظار داریم که این آمارها در دو تا سه هفته آینده به سرعت افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه بازگشت به دوران عادی همچنان زمان زیادی به طول می انجامد شهروندان را برای تعطیلات غیر معمول آماده نموده و گفت: من فکر می کنم که کریسمس سال جاری کریسمسی متفاوت خواهد بود.

قرنطینه در بخش هایی از یونان اعمال می گردد

نخست وزیر یونان هم از قرنطینه در بعضی مناطق این کشور برای مهار شیوع کرونا خبر داده و گفت: باید از وقوع بدترین ها جلوگیری گردد.

تشدید محدودیت ها در بلغارستان

بلغارستان هم به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان محدودیت ها در زندگی عمومی شهروندان را بیشتر می نماید.

بیش از 20 هزار ابتلای روزانه در لهستان

نهادهای بهداشتی لهستان هم روز پنج شنبه از ابتلای 20156 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که رکورد جدیدی از زمان شروع بحران کرونا در این کشور محسوب می گردد.

منع ترددهای شبانه در دستور کار دولت اتریش

اتریش هم برای مهار کرونا منع تردهای شبانه را در دستور کار قرار می دهد. رسانه های این کشور با استناد به محافل دولتی خبر دادند که در این باره امروز در نشستی تصیم گیری خواهد شد. این محدودیت ها قرار است به مدت 4 هفته اعمال گردد.

حدود 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

شمار مبتلایان روزانه در آلمان هم با 16774 مورد رکورد جدیدی را بدست آورده است. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنج شنبه اعلام نمود.

رئیس جمهورالجزایر هم برای درمان کرونا به آلمان منتقل شده است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدتین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 1235132 نفر به کرونا مبتلا شده و 35785 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم 1194681 نفر به کرونا مبتلا شده و 35466 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم 942275 نفر به کرونا مبتلا شده و 45675 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 589766 نفر به کرونا مبتلا شده و 37905 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 482355 نفر به کرونا مبتلا شده و 10371 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 238

به "کرونا در اروپا، از قرنطینه سراسری در بعضی کشورها تا تداوم اعتراضات خشونت بار در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از قرنطینه سراسری در بعضی کشورها تا تداوم اعتراضات خشونت بار در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید