1500 متخصص پژوهش های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را به بازار می رسانند

به گزارش پری بلاگ، فعالان 26 کارگروه تخصصی فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، با مشارکت بیش از 1500 متخصص و استاد دانشگاه، طرح های فناور را به بازار می رسانند.

1500 متخصص پژوهش های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را به بازار می رسانند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 12 طرح فناورانه در نشست ماهانه کارگروه تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارائه می گردد تا زمینه را برای ارتقای پژوهش ها، برطرف احتیاج بیماران و توسعه مرزهای دانش این حوزه فراهم کند. از میان طرح ها، 2 طرح، عمومی و 10 طرح تخصصی دیگر، در حوزه ناباروری است.

در جلسات اخیر این کارگروه، توجه ویژه ای به بخش ناباروری و سلامت مادر و کودک شده است. بدین ترتیب فعالان این حوزه، به ارائه طرح هایی که ماهیت آنها نزدیک به بازار باشد، می پردازند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به منظور افزایش مشارکت متخصصان رشته های بالینی پزشکی، علوم پایه و رشته های مرتبط از دانشگاه های فنی و بعلاوه بحث و گفتگو کارشناسان و صاحب نظران این رشته ها در زمینه معین اولویت ها و راهبری ظرفیت های مختلف کشور در زمینه علوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اقدام به طراحی و راه اندازی بالغ بر 26 کارگروه تخصصی نموده است.

در این کارگروه ها، بیش از 1500 نفر از اساتید حوزه علوم پایه و بالینی از بخش پزشکی تا فنی و مهندسی، پژوهشگران، مدیران و صاحبان شرکت های دانش بنیان مشارکت دارند.

اعضای این کارگروه ها به عنوان بزرگ ترین اتاق فکر سلول های بنیادی کشور آنالیز و داوری طرح ها و ایده های ارسالی به ستاد را نیز بر عهده دارند.

بسیاری از اساتید سرشناس و برجسته کشور در حیطه های مختلف علوم پایه و بالینی که برخی از مدیران و مسئولان رده بالای کشوری هستند، در این کارگروه ها حضور دارند.

کارگروه های تخصصی ستاد، نقش بسزایی در معین جهت گیری هر رشته تخصصی به منظور اعتلای دانش، فراوری خدمات بالینی و فرآورده های مرتبط دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1073

به "1500 متخصص پژوهش های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را به بازار می رسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 متخصص پژوهش های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را به بازار می رسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید